Cap de Súnion (Àtica)

Cap de Súnion (Àtica)
Súnion! T'evocaré de lluny amb un crit d'alegria, / tu i el teu sol lleial, rei de la mar i del vent

dissabte, 21 de maig de 2011

Anònim - Sixteen tons


Anònim
Sixteen tons

Some people say a man is made outta mud,
a poor man's made outta muscle and blood;
muscle and blood and skin and bones,
a mind that's a-weak and a back that's strong.

You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt.
Saint Peter, don't you call me 'cause I can't go,
I owe my soul to the company store.

I was born one morning when the sun didn't shine,
I picked up my shovel and I walked to the mine.
I loaded sixteen tons of number nine coal,
and the straw boss said "Well, a-bless my soul".

You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt.
Saint Peter, don't you call me 'cause I can't go,
I owe my soul to the company store.

I was born one morning, it was drizzling rain;
fighting and trouble are my middle name.
I was raised in the canebrake by an old mama lion,
cain't no-a high-toned woman make me walk the line.

You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt.
Saint Peter, don't you call me 'cause I can't go,
I owe my soul to the company store.

If you see me comin', better step aside;
a lotta men didn't, a lotta men died.
One fist of iron, the other of steel,
If the right one don't a-get you,
then the left one will.

You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt.
Saint Peter, don't you call me 'cause I can't go,
I owe my soul to the company store.

http://www.youtube.com/watch?v=Joo90ZWrUkU    Tennessee Ernie Ford (1956)



Setze tonelades

Diuen que l’home va ser fet de fang,
jo dic que el pobre és tot músculs i sang,
Músculs i sang, també ossos i pell,
forta l’esquena, p’rò feble el cervell.

Setze tones carrega, i què en treus?
Més vell cada dia i amb tràngols més greus.
Al cel, Déu, no em cridis, que ara no hi puc anar:
que dec la meva ànima a l’economat.

Vaig néixer un dia quan encara era fosc,
agafo la pala i me’n vaig cap al clot,
carrego setze tones de carbó del nou
i el capatàs crida: encara no n’hi ha prou!

Setze tones carrega, i què en treus?
Més vell cada dia i amb tràngols més greus.
Al cel, Déu, no em cridis, que ara no hi puc anar:
que dec la meva ànima a l’economat.

Vaig néixer un dia que plovia molt fort
el meu malnom és Lluita i Desconhort.
Vaig créixer en un catau humit, fosc i fred,
i cap bona dona em va dur al camí dret.

Setze tones carrega, i què en treus?
Més vell cada dia i amb tràngols més greus.
Al cel, Déu, no em cridis, que ara no hi puc anar:
que dec la meva ànima a l’economat.

Si veus que m’acosto, aparta’t de mi;
molts no ho van fer, tots se’n van penedir.
Tinc un puny de ferro i l’altre és d’acer,
si l’esquerre no et toca, prou que ho farà el dret.
 
Setze tones carrega, i què en treus?
Més vell cada dia i amb tràngols més greus.
Al cel, Déu, no em cridis, que ara no hi puc anar:
que dec la meva ànima a l’economat.

(Versió de R. C.)


Dieciséis toneladas

Yo soy un pobre paria, minero soy
Con mi azadón y mi pala nací
Y un día gris sin aurora y sin sol
Dispuesto a luchar a la mina fui
                  
Cargar sixteen tons y descargar
es tu misión, viejo, hay que aguantar;
tu recompensa, pobre John, la tendrás
cuando hecho polvo descansarás ya.

Ya desde que apunta el sol me debo al control
Soy para el capataz un número más
Mi nombre es inquietud y es preocupación
Pero suelen llamarme Polea John.

Cargar sixteen tons y descargar
es tu misión, viejo, hay que aguantar;
tu recompensa, pobre John, la tendrás
cuando hecho polvo descansarás ya.

Fue tu vida negra y dura, pobre John,
tal vez dirán los que verán mi funeral,
y el jefe dirá: Fue un valiente corazón,
luchando hasta el final.

Cargar sixteen tons y descargar
es tu misión, viejo, hay que aguantar;
tu recompensa, pobre John, la tendrás
cuando hecho polvo descansarás ya.

Versió interpretada per Josep Guardiola:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

El vostre comentari és pendent de moderació. Cal signar-lo amb nom i cognoms. Gràcies.