Cap de Súnion (Àtica)

Cap de Súnion (Àtica)
Súnion! T'evocaré de lluny amb un crit d'alegria, / tu i el teu sol lleial, rei de la mar i del vent

dimecres, 15 de juny de 2011

Henley - Invictus



















William Ernest Henley (1849–1903)
Invictus

Out of the night that covers me,
Black as the pit from pole to pole,
I thank whatever gods may be
For my unconquerable soul.

In the fell clutch of circumstance
I have not winced nor cried aloud.
Under the bludgeonings of chance
My head is bloody, but unbowed.

Beyond this place of wrath and tears
Looms but the Horror of the shade,
And yet the menace of the years
Finds and shall find me unafraid.

It matters not how strait the gate,
How charged with punishments the scroll,
I am the master of my fate:
I am the captain of my soul.

Invicte

Des de la nit que em cobreix,
negra com un abisme profund,
dono gràcies a algun déu
per la meva ànima indomable.

Atrapat per les circumstàncies,
no he tremolat ni he cridat fort.
sofrint els cops de la fortuna
em sagna el cap, però no el tinc cot.

Més enllà d’aquest lloc de dolor i llàgrimes
s’hi veu l’ombra de l’horror,
però fins l’amenaça dels anys
em troba, com cal, sense por.

No importa el perill del camí,
ni els entrebancs que m’hi esperen.
Sóc amo del meu destí
i capità de la meva ànima.

(versió de Mireia Carreté)



http://www.youtube.com/watch?v=5pJcwnS1c0I   'Invictus', recitat per Alan Bates

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

El vostre comentari és pendent de moderació. Cal signar-lo amb nom i cognoms. Gràcies.