Cap de Súnion (Àtica)

Cap de Súnion (Àtica)
Súnion! T'evocaré de lluny amb un crit d'alegria, / tu i el teu sol lleial, rei de la mar i del vent

dijous, 2 de juny de 2011

Llach - Abril 74

Lluís Llach (1948)
Abril 74

Companys, si sabeu
on dorm la lluna blanca,
digueu-li que la vull,
però no puc anar a estimar-la
que encara hi ha combat.

Companys, si coneixeu
el cau de la sirena,
allà enmig de la mar,
jo l'aniria a veure,
però encara hi ha combat.

I si un trist atzar
m'atura i caic a terra,
porteu tots els meus cants
i un ram de flors vermelles
a qui tant he estimat,
si guanyem el combat.

Companys, si enyoreu
les primaveres lliures,
amb vosaltres vull anar,
que per poder-les viure
jo me n'he fet soldat.

I si un trist atzar
m'atura i caic a terra,
porteu tots els meus cants
i un ram de flors vermelles
a qui tant he estimat,
quan guanyem el combat.



Avril 74  (versió portuguesa)

Companheiros, se sabeis
onde dorme a nuvem branca
dizei-lhe que a quero
mas não posso ir para a amar
porque aqui ainda há combate

Companheiros, se conheceis
o canto da sereia,
lá, no meio do mar,
eu iria vê-la
mas aqui ainda há combate.

E se um triste azar
me barra e caio por terra,
levai todos os meus cantos
e um ramo de flores vermelhas
a quem tanto amei,
se ganharmos o combate.

Companheiros, se desejais
as primaveras livres
quero ir convosco,
que para poder vê-las
me fiz soldado.

E se um triste azar
me barra e caio por terra,
levai todos os meus cantos
e um ramo de flores vermelhas

a quem tanto amei,
quando ganharmos o combate.



http://www.youtube.com/watch?v=2-SS0_toOxQ&feature=related   (Camp del Barça, 1985)



http://www.youtube.com/watch?v=KXOsZuFV4Xw&feature=related  (Lluís Llach i Josep Carreras, Palau Sant Jordi, 2003)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

El vostre comentari és pendent de moderació. Cal signar-lo amb nom i cognoms. Gràcies.