Cap de Súnion (Àtica)

Cap de Súnion (Àtica)
Súnion! T'evocaré de lluny amb un crit d'alegria, / tu i el teu sol lleial, rei de la mar i del vent

diumenge, 20 de novembre de 2011

Llach - El jorn dels miserables












Lluís Llach (1948)
El jorn dels miserables

Que poques paraules tinc,
i les que us dic són tan gastades...
Caldrà buscar nous camins
on no calguin les paraules.


Que poca força que tinc!
Tants de cops l'he malmenada...
La vull tota per demà,
quan la gesta porti l'alba.

Quanta ràbia que tinc!
Potser cal ser gos des d'ara.
Quanta ràbia que tinc
i no vull pas oblidar-la.

Que poca esperança tinc,
i potser caldrà deixar-la,
que no sigui que esperar
ens allunyi més dels actes.

Quanta misèria que tinc,
sota els peus, damunt l'espatlla,
i la vull guardar amb mi
fins al jorn dels miserables.

(1974)



http://www.youtube.com/watch?v=f1NvRi7ZToM Teatre Grec de Barcelona, 15 juliol 1974
Emissió enregistrada per TVE, però no retransmesa després “perquè en Llach s’havia adreçat al públic exclusivament en català”.
Camp Nou, 6 juliol 1985, davant més de 100.000 persones. Amb Manel Camp.



 


 

5 comentaris:

  1. Més que mai, passi-ho bé, Espanya!

    ResponElimina
  2. M'has convençut: et copio i porto al Lluís al meu bloc, i també els miserables. Ara, et cito, això sí, que podem copiar idees però cal ser honest.

    ResponElimina
  3. Encara ens necessiten per acabar-nos d'esprémer! I quants mesells que ens hi posem bé i els fem la gara-gara!

    ResponElimina
  4. Tot i que ens estrenyin més, hem de sortir com sigui. Així no es pot seguir.

    ResponElimina
  5. Coincideix amb el meu amic Josep, aquesta lletra diu tot i molt, defineix el que tenim ara i pens amb pena, que també part del després.
    didi.

    ResponElimina

El vostre comentari és pendent de moderació. Cal signar-lo amb nom i cognoms. Gràcies.