Cap de Súnion (Àtica)

Cap de Súnion (Àtica)
Súnion! T'evocaré de lluny amb un crit d'alegria, / tu i el teu sol lleial, rei de la mar i del vent

divendres, 3 de febrer de 2012

Espriu - El meu poble i jo


Salvador Espriu (1913-1985)
El meu poble i jo

                                               A la memòria de Pompeu Fabra,
                                               mestre de tots.

Bevíem a glops
aspres vins de burla
el meu poble i jo.

Escoltàvem forts
arguments del sabre
el meu poble i jo.

Una tal lliçó
hem hagut d'entendre
el meu poble i jo.

La mateixa sort
ens uní per sempre:
el meu poble i jo.

Senyor, servidor?
Som indestriables
el meu poble i jo.

Tenim la raó
contra bords i lladres
el meu poble i jo.

Salvàvem els mots
de la nostra llengua
el meu poble i jo.

A baixar graons
de dol apreníem
el meu poble i jo.

Davallats al pou,
esguardem enlaire
el meu poble i jo.

Ens alcem tots dos
en encesa espera,
el meu poble i jo.

(1968)






L’11 DE FEBRER SORTIM AL CARRER A DEFENSAR L’ESCOLA EN CATALÀ

Escola en Català denuncia les agressions que pateix la llengua catalana a les nostres escoles per part del govern del PP i dels tribunals espanyols i convoca els catalans i les catalanes a mobilitzar-nos per aturar aquestes sentències judicials.

Ens concentrarem el proper dissabte 11 de febrer a les 17:30h davant la seu del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (Pg. Lluís Companys 14-16 Barcelona), tribunal que és a punt de sentenciar contra la immersió lingüística en català a l’escola. Us adjuntem el cartell de la concentració perquè el pugueu fer córrer.

Les darreres notícies en relació al futur del català a l’escola són molt preocupants i és per això que és imprescindible mobilitzar-nos i que el poble català mostri el seu rebuig a l’ofensiva espanyolista que s’està preparant.



Exigim que la llengua catalana sigui reconeguda per llei com l’única llengua vehicular del nostre ensenyament, mantenint així un model que no impedeix que els alumnes de les escoles catalanes aprenguin altres idiomes, enriquint així el seu currículum.

Reenvia aquest correu a tots els teus contactes i aconseguim una important mobilització el proper dia 11 de febrer.


Si necessites més informació sobre la mobilització envia un correu a info@escolaencatala.cat

Apunteu-vos a aquest esdeveniment de Facebook i compartiu-lo amb totes les vostres amistats: http://www.facebook.com/events/285405394856266/

Compartiu-ho per Twitter afegint aquest enllaç: http://ves.cat/a5xt a la vostra piulada!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

El vostre comentari és pendent de moderació. Cal signar-lo amb nom i cognoms. Gràcies.