Cap de Súnion (Àtica)

Cap de Súnion (Àtica)
Súnion! T'evocaré de lluny amb un crit d'alegria, / tu i el teu sol lleial, rei de la mar i del vent

dijous, 8 de març de 2012

Rossell - Sóc una dona


Marina Rossell (1954)
Sóc una dona

Sóc una dona, ja ho veus, una dona.
Sóc una dona i no hi vull fer res.
Sóc una dona, res més que una dona:
no seré mai un carrabiner.

Sóc una dona, ben ferma i rodona.
Sóc una dona, ja ho deus haver clissat.
Sóc una dona i això és cosa bona:
no seré mai barbut magistrat.

Sóc una dona amb dos pits i una poma.
Sóc una dona amb l'hormona que cal.
Sóc una dona i això ja no és broma:
no seré mai capità general.

Sóc una dona i n'estic ben contenta.
Sóc una dona i no hi trobo entrebanc.
Sóc una dona i això ja m'orienta:
no seré mai director d'un banc.

Sóc una dona i amb bona harmonia,
sóc la mestressa del meu propi cos.
No seré bisbe ni tampoc policia,
cosa que em posa de molt bon humor.

(De l’àlbum Bruixes i maduixes, 1980).


http://www.youtube.com/watch?v=4wceDKWixpA


8 de març - Dia internacional de la dona

1 comentari:

  1. Reivindico jo també les dones i la Marina. Recordo que la Rosell era com una secundona, entre el Llach i la María del Mar, tots dos molt grans... Però amb el temps estem redescubrint la Marina com una veu molt personal i una dona molt coherent i interessant.

    ResponElimina

El vostre comentari és pendent de moderació. Cal signar-lo amb nom i cognoms. Gràcies.