Cap de Súnion (Àtica)

Cap de Súnion (Àtica)
Súnion! T'evocaré de lluny amb un crit d'alegria, / tu i el teu sol lleial, rei de la mar i del vent

dissabte, 22 de setembre de 2012


 
Anicet de Pagès (1843-1902)
Independència

Per beure el vi que em donen
els ceps que jo he plantat,
no em cal tassa daurada
ni copa de cristall:
jo mateix me’l serveixo
i el bec sempre en mon vas.

El vas de què jo us parlo
ja té un bon grapat d’anys;
mos avis hi bevien,
mos néts també hi beuran.
Per honra dels de casa,
jo bec sempre en mon vas.
 
No és pas d’or ni de plata,
de vidre ni d’estany,
que és fet de roca dura
perquè no es trenqui mai.
Mes, per humil que sia,
jo bec sempre en mon vas.
 
Quan vénen reis i reines
a asseure’s a ma llar,
jo els hi faig lloc a taula;
mes, amb el cap ben alt,
davant de reis i reines
jo bec sempre en mon vas.
 
El vi de l’alegria
que l’amor ja ha tastat,
jo i l’estimada meva
sempre el bevem plegats;
ella el beu en mos llavis
i jo el bec en mon vas.
 
Si un dia me’l trenquessin
—que Déu no ho vulla pas!—,
al bell peu de la bóta
beuria el vi amb les mans,
i abans em matarien
que beure en cap més vas.
 
Jo he nat en una terra
que fa bon vi i bon blat;
també fa el cor dels homes
de lo mellor que hi ha.
Ningú hi vol res dels altres:
tothom beu en son vas.
 
Jo visc en una terra
on ningú es mor de fam,
ningú és esclau d’un amo,
tothom ho és del treball.
Qui honradament s’ho guanya
pot beure bé en son vas.
 
Que Déu me la conservi,
ma terra en santa pau,
per contemplar com creixen
els ceps que hi he plantat,
i beure el vi que em donin,
i beure’l en mon vas.
 
[De Poesies, La Il·lustració Catalana, Barcelona 1906]

 

1 comentari:

  1. Qué bo... això és el que volem, poder seguir bebent en el nostre propi vas.

    ResponElimina

El vostre comentari és pendent de moderació. Cal signar-lo amb nom i cognoms. Gràcies.