Cap de Súnion (Àtica)

Cap de Súnion (Àtica)
Súnion! T'evocaré de lluny amb un crit d'alegria, / tu i el teu sol lleial, rei de la mar i del vent

dilluns, 31 de desembre de 2012

Espinàs - L'agenda

 
Josep Maria Espinàs  (1927)
L'agenda


Vaig comprar-me una agenda el primer de gener
per saber cada dia el que havia de fer.
Déu meu, si n'hi trec de suc!
Jo treballo, treballo com un ruc.


Apuntar-hi les hores que he de telefonar,
els clients que visito, venciments a pagar...
Això sí que és un invent!
Amb l'ajut de l'agenda jo vaig fent.


El diumenge a la tarda vaig anar a Montjuïc;
vaig trobar-hi una noia i vam fer-nos amics.
Vam quedar per l'endemà...
Com que no era una feina, no m'ho vaig apuntar.


I per molt que m'esforço no sé l’hora ni el lloc,
i ara veig que una agenda em serveix de ben poc.
Potser sí que em farà ric...
Més valdria ser pobre a Montjuïc!


(1963)



http://www.youtube.com/watch?v=U-URQqvEhTU
Fa cinquanta anys que la va fer, i encara el recordo com la cantava en directe!


La dedico a l'amic Josep Canal, amb qui, quan treballàvem, sempre que havíem de quadrar agendes acabàvem taral·lejant aquesta cançó.

Bon any!


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

El vostre comentari és pendent de moderació. Cal signar-lo amb nom i cognoms. Gràcies.