Cap de Súnion (Àtica)

Cap de Súnion (Àtica)
Súnion! T'evocaré de lluny amb un crit d'alegria, / tu i el teu sol lleial, rei de la mar i del vent

dimarts, 9 de setembre de 2014

Liebster Awards

L’amiga Montse, de l'excel·lent blog Des del meu mar, m’ha “nominat” per a un d'aquests jocs literaris/bloguers que fan tanta mandra.

No acostumo a participar en aquest tipus de jocs, però aquest cop m’ha semblat atractiu i relativament senzill (al capdavall, és parlar de llibres, que ja m’agrada), de manera que intentaré jugar-hi. Només que, a part de ser molt covard i salvatge, s’escau que vaig perdre el tren de les noves tecnologies quan van inventar el “puntax”, de manera que no sé si ho sabré fer bé. En fi, valgui’m la bona voluntat.


Es veu que he de seguir unes passes determinades, per tal de no trencar la cadena. A veure si me’n surto:

     1) Donar les gràcies a qui m'ha nominat: Gràcies, Montse! Però no ho agafis per costum!
     2) Nominar 11 blogs (vaja, en tinc molts més als meus preferits!). Es veu que han de tenir menys de 200 subscriptors. Allà m’estaré a comptar-los! En fi, en triaré onze, i perdoneu els que en quedeu exclosos: us estimo a tots igual, però això és com aquella truja que tenia dotze mamelles i tretze porcells: algun s’ha de quedar sense…
    3) Contestar 11 preguntes. Són les d’aquí baix. Perdoneu la gosadia, i —com diu un amic meu—: si molesto, em quedo!







       1. Quin és el teu gènere literari preferit? 

       La poesia i l’assaig literari o històric.

2. Com et vas animar a escriure un blog?

De primer enviava per correu electrònic a una colla d’amics poemes que m’agradaven o que creia interessants, amb comentaris si esqueia. Una gran amiga bloguera, la Susi, em va ensenyar a gestionar el blog i des d’aleshores, fa prop de 5 anys, bloguejo poesia.

3. Prefereixes sagues o llibres sense continuació?

Llibres solts.

4. Quin és el llibre que has rellegit més vegades?

Sens dubte, alguns llibres d’Espriu, com Primera història d’Esther, Antígona,  Cementiri de Sinera o El caminant i el mur. Però molts més: sempre torno a L’Odissea, Píndar, Sòfocles, Virgili, Horaci, Dant, Petrarca, Ausiàs March, Shakespeare, Góngora, Quevedo, Goethe, Baudelaire, Verlaine, Rimbaud, Mallarmé, Verdaguer, Maragall, Rilke, Riba, Salvat-Papasseit, Foix, Yeats, Garcia Lorca, Eliot, Neruda, Borges… i tants que em deixo al tinter. Tot i no ser creient, he fullejat molt la Bíblia (Nácar Colunga, FBC i la de Montserrat). Ah! I el Diccionari Fabra (avui, el DIEC2) i el DCVB, el DECat i l'Onomasticon. Ep, i el DRAE.

5. Quin és el millor llibre que has llegit aquest últim any?

Jo confesso, de Jaume Cabré, m’ha semblat molt bo. M’han agradat també The Orphan Master’s Son, d’Adam Johnson; Gone Girl, de Gillian Flynn; i Unbroken, de Laura Hilldebrand. També he llegit recentment Les Amours de Ronsard (una meravella!), les dues novel·les (fins ara) de la Trilogía del Baztán, de Dolores Redondo. Ara estic llegint una Breve storia della lingua e della letteratura ladina, de W. Belardi, i La via Alemanya, de Martí Anglada, que us recomano molt.  

6. Quina és la teva portada preferida?

No ho sé. Potser la del disc de Raimon Cançons de la roda del temps (1966),  de Joan Miró. I també la de Per destruir aquell qui l’ha desert (1970), de Tàpies. Quan era jove m’agradaven els dissenys de Jordi Fornas, i els continuo trobant “moderns” (el que deu haver passat de moda sóc jo).

7. Quin llibre t'emportaries a una illa deserta?

Les col·lecions de la Bernat Metge i d’Els Nostres Clàssics. Ah, deies un llibre sol? Les Obres completes de Shakespeare (les tinc en un sol volum). Ei, i no podrien ser dos? Doncs L’Odissea en la segona versió de Riba. I tres? L’Odissea, en la versió de Joan F. Mira. I si fossin quatre? La Divina Comèdia en la versió de Sagarra (que inclou l’original toscà). Vinga, va, cinc: La Divina Comèdia en versió de Joan F. Mira, que també és edició bilingüe. I (ei, si pot ser!) un e-book carregat amb tot de clàssics, que a part de ser bons són de franc… Mes, ai las!, on me l’endollaria / quan se m’acabés la bateria?

8. Quin és el teu personatge literari masculí preferit?

El capità Haddock. Telèmac. El doctor Moriarty. Queequeeg, de Moby Dick.

9. Quin és el teu personatge literari femení preferit?

Antígona (la de Sòfocles i la d’Espriu; menys, la d’Anouilh). Mare Coratge i La bona persona de Sezuan, de Brecht. De nen estava enamorat de la Sigrid del Capitán Trueno.

10. Què li diries al teu personatge literari preferit?

Gràcies, llamp de llamp de rellamp, ectoplasma iconoclasta, menjabròquils saltataulells, esgarrapacristos, tros de quòniam!

11. Quin és el teu autor o autora preferit?

Ja n’he citat alguns als  punts 4 i 7, però n’hi ha més. Per exemple, Agatha Christie, Donna Leon o Camilla Läckberg. Però també, en el seu moment, em vaig llegir tots els totxos de Harry Potter (més The Casual Vacancy) i els de Lord of the Rings


I ara les nominacions. Entenc que no he de citar la qui m’ha nominat, i tampoc els blogs que ja ha citat ella, perquè seria retroalimentar concèntricament (o en espiral?) el cercle. Com que no sé qui han nominat els altres, segur que hi poden haver diverses repeticions d’aquest tipus, i això farà per força que se’n ressenti la progressió geomètrica de la cadena, però en fi… Aquesta és la meva tria (i els porcells sense mamella ja em perdonareu): 

Antaviana

Ara representa que els meus nominats hauríeu de fer els mateixos tres passos (si us ve de gust, ep! Per mi no quedeu). Del primer, donar-me les gràcies, ja us n’eximeixo: no es mereixen! Després, contestar onze preguntes (jo no m’hi he matat, i us poso les que m’han fet a mi; però vosaltres, si voleu, podeu plantejar-ne unes altres, mentre siguin onze); finalment, nominar onze altres blogs amics… i així anar fent, in fecula feculorum, amen, com deien aquells.

Salut i bona Diada! Ara és l’hora!






4 comentaris:

  1. Que divertit KRT, ho he compartit i m'ha fet molta gràcia.
    Una abraçada i moltes gràcies per la nominació.
    Bona diada.

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies per aquest reconeixement, Ramon. És un autèntic honor!

    Una abraçada i bona Diada!

    ResponElimina
  3. No serà tant! L'honor és poder llegir el teu blog.
    Una abraçada cordial.

    ResponElimina
  4. Moooooltes gràcies per haver acceptat "la tonteria"... com que anava de llibres, vaig pensar que t'agradaria! :)

    Veig que el Jo confesso també et va agradar, eh?

    Repeteixo: moltes gràcies! petonets!

    ResponElimina

El vostre comentari és pendent de moderació. Cal signar-lo amb nom i cognoms. Gràcies.