Cap de Súnion (Àtica)

Cap de Súnion (Àtica)
Súnion! T'evocaré de lluny amb un crit d'alegria, / tu i el teu sol lleial, rei de la mar i del vent

dijous, 6 d’agost de 2015

Argenté - Tinc tot de fum a la boca















Joan Argenté (1931-2015)
Tinc tot de fum a la boca

Tinc tot de fum a la boca,
torrada pipa a les mans.
Canto amb pena i canto amb glòria,
sóc Joan, fill de Joan.
Deixo el fum blau sobre l'aire,
torrada pipa a les mans.
Cada matí quan m'afaito
veig el mar de casa estant.

Tinc tot de fum a la boca,
torrada pipa a les mans.
Canto amb pena i canto amb glòria,
sóc Joan, fill de Joan.
Deixo el fum blau sobre l'aire,
torrada pipa a les mans.
Cada migdia cap ombra
no s'estén sota el sol blanc.

Tinc tot de fum a la boca,
torrada pipa a les mans.
Canto amb pena i canto amb glòria,
sóc Joan, fill de Joan.
Deixo el fum blau sobre l'aire,
torrada pipa a les mans.
Cada vespre tot s'esborra
per esperar l'endemà.

Ha mort el poeta badaloní Joan Argenté i ArtigalVa ser autor de reculls de poesia com El temps de tants dits (1960, premi Joan Salvat-Papasseit), Cicle, bicicle, tricicle (1967), Seminocturn, semidiürn (1975, premi Carles Riba), Moviment peristàltic, o Aquest home, per a mi, és una pesant bombeta encesa (1976) i altres textos poètics o dramàtics. També va ser traductor d’obres d’Albert Camus, Jean Genet, Eugène Ionesco o Jacques Prevert, entre altres. Amb la seva versió de La balada del gran Macabre, de Ghedelrode, va obtenir el premi Josep M. de Sagarra el 1981.

A més de la seva obra pròpia, va adaptar al català nombroses cançons franceses (Jacques Brel, Georges Brassens, Leo Ferré…). En aquest enllaç hi trobareu la seva modèlica versió de Le plat pays:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

El vostre comentari és pendent de moderació. Cal signar-lo amb nom i cognoms. Gràcies.