Cap de Súnion (Àtica)

Cap de Súnion (Àtica)
Súnion! T'evocaré de lluny amb un crit d'alegria, / tu i el teu sol lleial, rei de la mar i del vent

dilluns, 6 de febrer de 2017

Jo m'acuso




Martin Niemöller (1892-1984)
Als die Nazis die Kommunisten holten

Als die Nazis die Kommunisten holten,
habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Kommunist.

Als sie die Sozialdemokraten einsperrten,
habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Sozialdemokrat.

Als sie die Gewerkschafter holten,
habe ich nicht protestiert;
ich war ja kein Gewerkschafter.

Als sie die Juden holten,
habe ich nicht protestiert;
ich war ja kein Jude.

Als sie mich holten,
gab es keinen mehr, der protestieren konnte.


Quan els nazis detenien els comunistes

Quan els nazis van detenir els comunistes,
jo vaig callar;
jo no n'era pas, de comunista.

Quan empresonaren els socialdemòcrates,
jo vaig callar;
jo no n'era pas, de socialdemòcrata.

Quan van detenir els sindicalistes,
jo vaig callar;
jo no n'era pas, de sindicalista.

Quan van detenir els jueus,
jo vaig callar;
jo no n'era pas, de jueu.

Quan m’han detingut a mi,
ja no quedava ningú que pogués protestar.

Versió lliure meva d'aquest cèlebre poema, sovint atribuït erròniament a Bertolt Brecht. No és el primer cop que l'esmento en aquest blog, però dissortadament és d'una actualitat que mai no passa de moda. En especial avui, que veiem persones perseguides per haver exercit un dret democràtic, i en veiem d'altres que per això mateix els persegueixen; i el que és pitjor encara, d'altres que amaguen el cap sota l'ala i xiulen i fan veure que la cosa no va amb ells. Jo vaig ser un dels 41.000 voluntaris el 9N-2014, i un dels 2,34 milions que hi van votar, i em sento molt solidari amb els càrrecs públics, elegits democràticament, que corren el risc de ser inhabilitats per haver fet possible un procés participatiu que recollís la lliure voluntat del poble.

1 comentari:

  1. JO TAMBE,I TAL COM DIU UN MAGNIFIC PERIODISTA,ULL CAGA-DUCTES "ALLO ES AIXO".

    ResponElimina

El vostre comentari és pendent de moderació. Cal signar-lo amb nom i cognoms. Gràcies.